מסיבת בריכה - הפקת אופנה מא' ועד ת'- POOL PARTY

היי בננות!!!
הפעם אני פה כדי להשוויץ לכן בהפקת אופנה מדליקה שהייתי שותפה לה מהתחלה ביצירת מראה האיפור והשיער שפורסמה לפני שנה. נכון, זה היה מזמן. אבל האווירה של ההפקה כ"כ מתאימה לי עכשיו, והחלטתי לשתף אתכן בנעשה מאחורי הקלעים של הרמת הפקה עצמאית. אז בפוסט הזה תוכלו לקרוא על כל תהליך ההכנה של הפקת אופנה, איך לבנות את מראות האיפור והשיער, אילו פרטים חשוב לזכור ומה כדאי ליישם וכו'.
מקווה שתהנו :)


אז איך בכלל מתחילים הפקת אופנה?


1. רעיונות והשראה.
אז קודם כל, לפני שבכל מתחילים, צריך רעיון!
ההשראה יכולה לבוא מהמון מקומות, אופנה עכשיוית, תמונה שראיתם, בגד מסוים, איפור שבא לעשות, לוקיישן ועוד.
לרוב לאחד מאנשי הצוות יהיה רעיון ואז מתחילים לגלגל אותו הלאה.
במקרה הזה, לתומר, הצלם, היה רעיון כללי. הוא 'מצא' אותי והעלה בפניי את הרעיון. ידענו שאנחנו רוצים לצלם בבריכה מגניבה, ושאנחנו רוצים הפקה צבעונית ושמחה. אז משם התחלנו להריץ רעיונות - איך מתאימים סטיילינג, אילו מראות איפור נעשה, איפה נצלם ועוד ומשם זה לוקח אותנו לשלב הבא.


2. צוות!
כדי להרים הפקת אופנה איכותית דרוש צוות מקצועי שיענה על כל האלמנטים הדרושים.
*צלם תותח (אפשר גם צלמת :)  במקרה הזה תומר פוקס)
*איפור ושיער (במקרה הזה אני...)
*סטיילינג (קרן מהאנגר יד שניה)
*וכמובן - אי אפשר בלי... דוגמנית! (במקרה הזה דניאל ליברמן מסוכנות פאשן)
* לעתים יש צורך במפיק, אבל כשמדובר בהפקה עצמאית, לרוב בעלי הרעיונות הם המפיקים (במקרה הזה תומר ואני)
* לעתים יש צורך בעוזרים למיניהם, לצלם, למאפרת ועוד. בהפקת האופנה הזו היינו צוות מצומצם ללא ע'יינים. אני ממליצה מאד לגייס אנשי צוות נוספים כדי לעזור לתקתק עניינים.


3. לוקיישן!
לפעמים ההשראה להפקה תגיע בכלל מלוקיישן מסויים שראינו ונדע שבו אנחנו רוצים לצלם.
לפעמים יהיה רעיון, ואז נצטרך למצוא את הלוקיישן המתאים.
במקרה הזה ידענו שההפקה בנויה על מתחם של בריכה. ניסינו למצוא היכן ניתן לצלם. בדקנו לוקיישנים רבים עד שבסוף התגלגלנו לביתם של משפחת כרמל החמודים שפתחו בפנינו את דלתם ובריכתם והיו מארחים למופת.
הטיפ הכי חשוב לגביי לוקיישנים לצילומי הפקת אופנה שיש לי לתת לכם הוא : הכירו את הלוקיישן היטב!
רצוי לעשות סיור מקדים ולהכיר היטב את דרכי ההגעה ללוקיישן (לעתים מצלמים במקומות שההגעה אליהם מורכבת ויש צורך בתכנון אסטרטגי של ממש) חשוב להכיר את התנאים בשטח, החל ממקום להתארגנות ועד לרקע ותנאי התאורה במקום. כך תוכלו לתכנן את הצילומים בצורה היעילה ביותר. תדעו איזה לוק אתם מצלמים ואיפה, באילו שעות האור פוגע בצורה הטובה ביותר, מתי מחשיך ועוד.


4. בחירת הלוקים
לעתים כל ההפקה תקום בגלל שיש לנו לוק מסויים שאנחנו רוצות לעשות, ואליו מתאימים את כל ההפקה.
ולעתים יש רעיון כללי שאליו נתאים את הלוקים. בבחירה נצטרך להתייחס לבגדים וסטיילינג, איפור ושיער.
לפעמים תהיה לנו דוגמנית ידועה מראש, שאליה נצטרך להתאים את הכל, אבל לרוב יהיה לנו רעיון מוגמר ואז נצטרך למצוא דוגמנית שתעמוד בדרישות ותתאים לכל התוכנית הכללית. כבר קרה לי בהפקה שכל הלוקים הותאמו לדוגמנית בהירת עור, ובפועל התברר שהדוגמנית בכלל ברזילאית :) על כל המשתמע מכך. בגלל שההפקה מאד לא התאימה לבעלת עור מוקה, הבהרתי אותה גם באיפור..
במקרה הזה היה לנו רעיון כללי לסגנון, ואז בחרנו את דניאל, הדוגמנית שלנו, והתאמנו לה את הביגוד האיפור והשיער.
לרוב יהיו לנו יותר סטים של בגדים ואקססוריז מאשר מראות איפור ושיער. בגדים משנים לחלוטין את אופי התמונה, ולכן ניתן להשתמש באותו מראה איפור-שיער שבחרנו.


5. סיפור
כדי שההפקה תצא כמו שצריך, ועם איזשהו ערך מוסף ולא רק סדרת תמונות יפות, חשוב שהצילומים יספרו סיפור.
כאן רצינו לספר על אשה מהמעמד הגבוהה בשנות השישים לערך, שמגיעה למסיבת בריכה. הצילומים מספרים את השתלשלות העניינים שלה. בתחילה היא מאד מוקפדת ואלגנטית, ולאט לאט היא משתחררת, עושה חיים משוגעים, יוצאת מהמקובעות של חייה ומשתוללת עד שהיא מגיעה ממש להרואין שיק מחורפן. את כל התמונות תוכלו לראות בהפקה עצמה.


6. איפור ושיער להפקת אופנה
כדי לחסוך זמן וכאב ראש, חשוב שנדע מראש אילו מראות אנחנו מכינים, ואפילו רצוי לדעת באיזה סדר.
ההמלצה שלי היא להתחיל מהאיפור הקל והטבעי יותר ולסיים באיפור כבד וצבעוני יותר.
כדי שלא אצטרך כל פעם להוריד מחדש את כל האיפור, אני בונה את מראות האיפור בצורה כזו שאני יכולה לבנות אחד על השני. למשל, יש לי שני מראות, טבעי ומעושן. אתחיל באיפור טבעי, ועל האיפור הטבעי אאפר את המראה המעושן. כך לא אצטרך להתעסק עם הורדת איפור ומריחה שלו. איפור כהה יותר יימרח לי ויעשה לי בלאגן שלם, וייאלץ אותי לאפר מחדש את כל הפנים. אותו הדבר נעשה בשיער. ללוק הראשון אבחר בתסרוקת שיהיה לי יותר קל לפרק ופחות תבלגן את השיער.
מספר המראות/לוקים - כמו שכתבתי גם למעלה, לרוב יהיו יותר סטים של בגדים ואקססוריז מאשר סטים של איפור ושיער שונה. הדרך הטובה ביותר לגוון היא לשנות כל פעם משהו אחר.
אני מוכרחה להודות שאני בנאדם מאד זורם ביצירתיות שלי, ופחות מתכנן. מאד קשה לי לתכנן מראות מלאים מהתחלה, בעיקר גם בלי להכיר את הדוגמנית פנים אל פנים, ורק לראות תמונות שלה מראש...  וגם כל מה שאני כותבת לכן כאן, קוראות יקרות, הוא האידיאל. ומי שעוד לא הבינה שהאידיאל נקרא אידיאל בגלל שהוא לא באמת קיים אלא יותר נועד שיהיה לנו למה לשאוף, תבין שיש גם צורך בהרבה ספונטניות בהפקות אופנה, בעיקר כאלו שאחרים מפיקים, ואתן מגיעות לתת מעצמכם את הטוב ביותר.
אז למדתי להכין מספר רעיונות בראש, אני מורידה אותם לעתים לנייר, ואז מגיעה לסט ורואה מה מתאים בצורה הטובה ביותר ומשחקת עם הפרטים הקטנים. לעתים אני מגיעה להפקה ופעם ראשונה שאני רואה את הדוגמנית. אז אני בכלל חייבת להתחיל לחשוב במהירות מה מתאים ואיך אפשר לשלב את הרעיון של הצילומים באיפור ושיער שאעשה לה.

שיער -
בחרתי בשני מראות של שיער - תסרוקת אסופה קלאסית ותסרוקת פזורה קצת מבולגנת.
היופי בתסרוקת, שניתן לראות אותה מכמה כיוונים, ולכן תראה שונה לגמרי בכל תמונה, אז אין בהכרח צורך לשנות תסרוקת בכל לוק. עשיתי תסרוקת אסופה מורכבת ומיוחדת, שתראה שונה בכל זוית (אלמנט מרכזי בצד אחד) ותסרוקת פזורה פרועה. בחרתי באסופה כתסרוקת ראשונה, כי גם ככה רצינו בלאגן בשיער, אז לא הפריע לי איך השיער ייראה לאחר פירוק התסרוקת.

איפור -
בחרתי במספר גדול יותר של מראות איפור, כשבהם מראה חומי-אדמדם יותר וינטג'י וקלאסי,  ומספר מראות בעלי צבעוניות יתר והמון שמחה שילובי הצבעים היו חשובים מאד - איך להתאים את העיניים לשפתיים ולביגוד והאקססוריז בצורה הטובה ביותר. יצא ששינינו את תתי הגוונים מספר פעמים (בעיקר שפתיים) עד שהגענו לגוון המדויק שאותו אהבנו ושזרם הכי טוב עם כל הלוק. כאן בהחלט היה מקום לאווירה מהנה וליצירתיות אינסופית. באמת שהיה לי כיף ליצור כל
אחד מהמראות הללו :)

ציפורניים -
עוד דבר שחשוב לזכור הוא לק! ציפורניים הם מראה משלים לאיפור ולסטיילינג ולכן חשוב לא לשכוח אותם ואפילו לקחת בחשבון שצריך זמן להחליף גוון. מלבד לקים למריחה בגוונים שונים, תביאו גם מסיר לק, צמר גפן ומקלוני אוזניים לתיקון.
אגב, במידה וזה מה שמתאים, ניתן לצלם לק הרוס בכוונה, לקבלת מראה של כמה ימים קודם ועוד. כאן בחרנו להשתמש בגוון אחד שיתאים לכל הלוקים, כדי לא להעמיס יותר מדי על הפריים.

מבחינת חומרים -
לרוב אעדיף להשתמש בחומרים שאינם עמידים וקשים להסרה, מאותה הסיבה שציינתי קודם - עליי לשנות את האיפור מספר פעמים, וכל הסרה של איפור עלולה להזיק לעורה ולעינייה של הדוגמנית, ולהשאיר שאריות שייקשו עליי לבצע איפור נקי. בתסרוקות אעדיף ספריים שאינם מקבעים בטירוף כמו שאבחר לתסרוקת של כלה, שצריכה להיות עמידה שעות רבות.
הכיף בהפקות אופנה, לעומת איפור כלות ואיפור לאירועים, הוא שימוש רב תכליתי למוצרים שונים ומשחק אינסופי של גוונים, שילובים, מרקמים ועוד. גם בתסרוקת אני יכולה לעשות פשוט הכל. אפשר להשתגע. אין צורך לחשוב אם זה מתאים לדוגמנית או לא, כמו שחשוב שהאיפור והשיער יתאימו לכלה או לבעלת השמחה. הדוגמנית צריכה לשדר את הלוק ולהיות חלק ממנו. 'להכנס לתפקיד'.
שני מוצרים שאני מאד אוהבת לשימוש, והשתמשתי בהם גם בהפקה הזו, הם הLIPMIX ו MIXING MEDIUM של חברת MAC (מאק) ניתן להשיג אותם רק בחנות הMAC PRO ברמת אביב, כך שבתור צפונית זה די מבאס... אבל הרעיון שעומד מאחורי המוצרים הללו הוא ערבוב ויצירה של גוונים ומרקמים חדשים. הLIPMIX מאפשר לי להפוך כל צללית או פיגמנט לשפתון/גלוס, והMIXING MEDIUM מאפשר לי ליצור בסיסים וסמקים באיזה גוון שאני רוצה. יש מיקסינג מדיום על בסיס סיליקון - עמיד ויש אחד שאינו עמיד. אני מעדיפה את העמיד, כי ככה יכולה להשתמש בו גם לכלות. יש לי מוצר נוסף למסקרה שמאפשר לעשות מסקרה בכל גוון שרק מתחשק. בקיצור - חגיגה ליצירתיות :)
מוצר נוסף שאני מאד אוהבת, אבל פחות משתמשת באיפורי כלות, הוא איילינר ג'ל צבעוני. יש לי מגוון גדול של אייליינרים שמגיעים בצורת ג'ל, של כל מיני חברות, גם של חברת אינגלוט. כאן השתמשתי באייליינר ג'ל שלהם, בגוונים שונים, צילמתי לכן את התכלת והירוק הבהיר, אהוביי משכבר הימים. המרקם שלהם נוח לעבודה ומאפשר לי מריחה קלה ונוחה, ועמידות שיא. הבעיה עם אייליינר ג'ל בהפקות זה שהוא מאד עמיד. לרוב אבחר להשתמש בצבעי גוף על בסיס מים, אבל ההפקה צולמה ביום שרבי וחם, במרכז ת"א, והלחות ליד הבריכה הייתה בשיאה. היה לי חשוב שנוכל לצלם מבלי שהאיפור ינזול לכל עבר, לכן בחרתי בכל זאת במוצרים עמידים. הבחירה הייתה נכונה כי נזילות בהחלט לא היו, אבל כן הזדקקנו להרבה טאצ'אפים. אגב, השתמשתי במברשת שמתאימה לצלליות קרם או קונסילרים. כדי לקבל גוון קצת יותר מבריק ומעניין, עם נפח, השתמשתי בצלליות אבקה מבריקות מעל האייליינר ג'ל, שתוכלו לראות בתמונות שהוא מאד מאטי.
מה שכן, מוצר שאז עוד לא היה בארץ, אבל היום כבר ניתן למצוא אותו בלי בעיה, הוא הקונסילר הטיפולי של קליניק מסדרת EVEN BETTER EYES, המוצר מיועד להבהרת עיגולים שחורים מתחת לעיניים בשימוש ממושך. מה שאני גיליתי זה מלבד הייעוד שלו, שהוא הבהרת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, זה שהוא עוזר להקנות מראה רענן יותר לדוגמנית לאחר שהסרנו לה את האיפור. הוא לא בעל גוון דומיננטי, אלא חצי שקוף ונספג, מגיע עם ראש כסוף שמקרר את העיניים ומצמצם מעט את כלי הדם באזור וגם עוזר מעט לשקיות. כתבתי עליו בעבר, ומשום מה אני לא מוצאת כרגע את הפוסט, אם אמצא אצרף לכאן שתוכלו לקרוא את הסקירה המורחבת עליו. אבל בגדול, מדובר על מוצר מאד נחמד ונעים לשימוש, שמשמש אצלי גם להכנת העור באיפור כלות וגם לרענון העור בין הלוקים בהפקות אופנה.



7. פרטים טכניים:
* צרו לעצמכן לו"ז ריאלי שלוקח בחשבון את שעות השמש במידה ומצלמים בחוץ.
ולא. שמונה מראות איפור ושיער ב4 שעות של שמש לא מספיקים.
 בלו"ז יש להכניס זמן להחלפת בגדים, שינוי איפור ושינוי תסרוקת. חשוב גם להכניס הפסקות לנשימה ואוורור.
 חשבו גם זמן נסיעה במידה ויש צורך בנסיעה בין לוקיישנים. התחילו בשעה סבירה.

* אוכל ושתייה! הכינו מבעוד מועד מספיק אוכל לכל הצוות - פירות, ירקות, חטיפים, נשנושים ורצוי אפילו אוכל אמיתי - סנדוויצ'ים וכדומה. הביאו כמות גדולה של מים וגם שתיה ממותקת. ואל תשכחו חד"פים (כלים חד פעמיים)

* כובעים, קרם הגנה מהשמש, בגדים להחלפה לכם, נעליים או כפכפים, מחצלת או שמיכה גדולה לשבת עליה, כסאות מתקפלים ושולחן נייד - כדי שיהיו לכם את התנאים הטובים ביותר לעבודה, דאגו לכל הציוד האפשרי!

* במידה ואתן רק הצטרפתן לצוות או שהעבודה היא בשיתוף פעולה, וודאו כי כל הצדדים מסכימים על תנאי העבודה - אילו תמונות מקבלים, תוך כמה זמן, של מי זכויות היוצרים, מה מותר לפרסם ומתי, מתן קרדיטים וכו'. רצוי לגבות את ההסכם בהסכם עבודה חתום ע"י שני הצדדים.

ומה נשאר לנו? ליהנות ולצלם :) 
בהצצה בתמונות תוכלו לראות שכולנו נהנינו מאד להכין את ההפקה,
 והאווירה שהייתה על הסט מורגשת מאד גם בתוצאה. אשמח לשמוע את דעתכן :)

מוזמנות לראות חלק מהתמונות כאן
וגם את ההפקה שפורסמה במגזין האופנה של מעריב NRG





אייליינר ג'ל של אינגלוט בגוון תכלת וירקרק. אין לי מושג למה הירוק נבצע לשניים. זה לא פגע במרקם שלו בכלל.

קליניק EVEN BETTER EYES  עוזר לרענן את הדוגמנית בהחלפת הלוקים

ליפמיקס ומיקסינג מדיום של מאק. להדשיג במאק פרו ברמת אביב.





המממ... נחמד פה... אולי אני ארגיש קצת יותר בנוח...
איפור בלוק הטבעי יותר. חומים אדומים וינטג'יים משהו. תסרוקת אסופה.
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס
נראה לי הבחור הזה עשה לי עיניים...
עדיין במראה היותר מוקפד וטבעי.
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס

יצאתי לטייל בבריכה... בוחנת גבולות חדשים...
תסרוקת אסופה מיוחדת עם איפור צבעוני. כך התמונה נראית במקור. הרגליים הלכו לאיבוד במים :)
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס
יו איך בא לי נקטרינה! איפור תכלת ורוד זועק. הפרי האסור?
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס

אני בהיי מטורף!
לוק צבעוני עם שיער פזור. חשוב להתאים את גווני האיפור לאקססוריז. צהוב ובורדו.
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס



אוי משהו נתקע לי בשיער!
גם כאן תוכלו לראות התאמה בין גווני האיפור לביגוד ולאביזרים מסביב. איפור ירוק -סגול
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס
טוב, פעם הבאה אני לא שותה מהכוס שהשארתי בבר...
איפור ושיער: שרון לוסטיג לונטל. צילום: תומר פוקס


עד לפעם הבאה :)

שלכם באהבה!

3 תגובות:

  1. פוסט מרתק. הכנסת אותנו ממש בתור צוות נסתר בהפקה, היה כיף לצפות =)
    והתוצאה מהממת

    השבמחק
  2. פוסט מעולה! נהנתי לקרוא וללמוד :)

    השבמחק
  3. תודה לשניכם :) מוזמנים לשתף אחרים!

    השבמחק