WEAR SUNSCREEN!

לכבוד היום הרשמי של הקיץ, והיום הארוך ביותר בשנה...
אני מביאה לכם פוסט שסוקר מוצרי הגנה מהשמש היפואלרגניים.

בתור מישהי שמאד רגישה לתכשירי הגנה, מצאתי את עצמי מבקשת מהמשפחה בחו"ל לשלוח לי תכשירי הגנה מהשמש...
פשוט כי לא מצאתי בארץ תכשירים שלא גירו לי את העור - צרב לי, גירד לי, היה לי אדום, ומה לא.

בעקבות עליית מודעות הצרכנים למוצרים בריאים יותר ולמודעות הסכנות בחשיפה לשמש, יחד עם עליית שיעור התחלואה בסוגי סרטן עור שונים, ביניהם המלנומה שיכול להיות גם קטלני, נכנסו לשוק יותר ויותר תכשירים יעילים ופחות מזיקים לעור. השוק מתחדש כל הזמן בתכשירים חדשים ויעילים במיוחד, ללא גירוי של העור.
לא מזמן גם קראתי שמשרד הבריאות רוצה לפקח על מחירי תכשירי ההגנה מהשמש והוא נמצא במשא ומתן מול קופות החולים שניתן להשיג תכשירים אלו בבתי המרקחת שלהם.
אני שמחה שזה הכיוון, מפני שמחירי ההגנה מהשמש רק עולים עם השנים, וכדי להשיג מוצר איכותי, שהוא כורח בריאותי, יש לשלם לא מעט. אם הולכים על החלופות הזולות, לא תמיד מקבלים תוצאות... או שמקבלים אי אילו תופעות לוואי, כי ברוב התכשירים מצויים כימיקלים רבים שהם החומרים הפעילים והלא פעילים בתכשיר.

לא רק בעלי עור רגיש יזהו איתי, גם לבעלי עור שמן יש בעיה למצוא תכשיר מתאים. רוב התכשירים מכילים כמות שומן גבוהה, מה שיכול לגרום להתפרצות אקנה חדה, או לחילופין, לתחושת 'נזילות' מהפנים.
גם בתור מאפרת, חשוב לי להחזיק קרם הגנה בתיק האיפור המקצועי שלי, גם ללקוחות הפרטיות - כלות בעיקר, שמצטלמות בשעות החמות בקיץ, ותוך שניות יכולות להאדים בכל חלקי גופן; וגם לדוגמניות שלי, שנמצאות שעות רבות באור השמש, ולרוב הופכות באיזשהו שלב ללובסטר...


כל תכשירי ההגנה שמופיעים למטה, מכילים מסנני קרינה לקרינת הUVA והUVB.
למה זה חשוב?
כי כל המחקרים בשנים האחרונות מוכיחים שכ- 90% מסימני ההזדקנות המוקדמת של העור, מקורם בחשיפה לשמש.
תוצאות חשיפה ממושכת לשמש, יבואו לידי ביטוי החל ממספר שעות לאחר החשיפה, או גם שנים לאחר מכן.
קרני הUVB עושות את הנזק לטווח הקצר. הן פוגעות בשכבות העליונות של העור, והן אלו שיוצרות את הגירוי והאדמומיות, עד לכדי כוויות של ממש.
בעוד שקרני הUVA - חודרות לתוך השכבה הפנימית של העור עד לליבת התא ופוגעות ב- DNA שלו. המשמעות של כך היא פגיעה בטווח הארוך - החל מסרטן עור לסוגיו השונים, ועד לכתמי פיגמנצטיה שנוצרים רק בגיל מבוגר, קמטים ועוד.

חשיבות ההגנה בתינוקות וילדים -  היום כבר ידוע כי 80% מזנקי מנזקי השמש ומצטברים עד גיל 18
ותינוקות וילדים רגישים לשמש פי 3 ממבוגרים לכן מומלץ לא לחשוף את הילדים לשמש בין השעות 10:00 – 16:00, שעות עומס החום המרביות, זאת גם אם לא רואים נזקים בטווח הקצר. מסתמן שאפילו השנה הראשונה לחיינו היא הקריטית ביותר מבחינת החשיפה לשמש.


זכרו - העור זוכר הכל!!
והנה דוגמא לכך: תמונה שרצה ברשת, של נהג משאית שנהג במשך 30 שנה בעבודתו ברחבי ארה"ב.
ראו מה החשיפה הממושכת לשמש בצד השמאלי של הפנים שלו עשתה...
כך נראים נזקי השמש אחרי 30 שנה של חשיפה בעיקר חד-צדדית. שימו הגנה :)


 מביאה לכם פה כמה מוצרים מומלצים, שניסיתי בעצמי ועל לקוחות שלי... :


LA ROCHE-POSAY - ANTHELIOS 


לה  רוש-פוזה הינו מותג צרפתי יוקרתי שהגיע בשנה החולפת לארץ. בחברה החליטו להקדיש סדרה שלמה של תכשירים שמתאימים לבעלי עור רגיש במיוחד בעלי SPF50.
בסדרת האנתליוס תמצאו בין היתר קרם הגנה לפנים לעור יבש, תחליב הגנה לעור מעורב עד שמן, סטיק  גאוני להגנה באזורים רגישים - כמו מתחת לעיניים, אף, אוזניים וכדומה, ומגוון מוצרי הגנה לילדים שביניהם הספריי שבתמונה למטה.
שוב, כל התכשירים מכילים SPF50 ונבדקו והוכחו כיעילים ולא מגרים גם עור רגיש.
תכשירי סדרת אנתליוס מכילים 15% פחות כימיקלים, ללא פארבנים וללא בישום. בתכשירים קיימת טכנולוגיה חדישה להכפלת יעילות הSPF ושמירה עליו לאורך זמן, תוך שמירה גם על העור הכי רגיש.
כמו שאמרתי, הסטיק הוא מוצר גאוני ועד כמה שידוע לי, ייחודי ל-לה רוש פוזה. אפשרי לחדש איתו גם על מייקאפ. שזה ית הספריי לילדים מעולה גם לא לילדים :) אני משתמשת בו בקביעות כשאני יוצאת לים. מאד נוח לשימוש והתזה! ומוציא כמות נכבדת ולא מסכנה... אה, והוא גם לא קר, כמו כל הספריים!
גם התחליב הוא מוצר נחמד ביותר. הגודל שלו מעולה לתיק, והעיצוב שלו מדליק. הבעיה היחידה שלי איתו שאני לא מתה על הריח שלו... אבל כנראה שזו רק אני... הוא נמרח בקלות ונספג במהירות. מרגיש מאד לחותי על הפנים.

את מוצרי הסדרה ואת מוצרי לה רוש פוזה בכלל ניתן להשיג אך ורק בבתי המרקחת הפרטיים.
המחירים נעים בין 119-149 ש"ח, כשיש 40% הנחה לאורך כל השנה.






DR. OR - ANTI-SUN SPRAY SPF30

 דר. עור הינו מותג מוביל בקטגוריית מוצרים דרמו-קוסמטיים שנמצא למצוא בפארמים השונים.
כל התכשירים בחברה פותחו ע"י רופאי עור.
ובענייננו אנו, תמצאו תחת המותג של דר. עור תכשיר הגנה שמגיע כספריי, ומתאים לכל סוגי העור ועמיד במים.
הספריי איננו שומני וקל מאד למריחה וספיגה בעור.
הוא מכיל ויטמין E שידוע כנוגד חמצון יעיל שעוזר לעור להלחם ברדיקליים חופשיים,
ופרו ויטמין B5 שידוע כחומר מרגיע ועוזר לשיקום של עור מגורה.
את התכשיר הזה הכנסתי לתיק המקצועי שלי. גיליתי שניתן להניח אותו ולחדש גם על מייקאפ ואיפור.
רק חשוב להיות זהירים. הוא נספג מהר אך משאיר מעט ברק בתחילה. זה מצטלם נהדר :)

את מוצרי דר. עור ניתן להשיג בפארמים השונים, האנטי סאן ספריי במחיר מומלץ לצרכן של 79.99 ש"ח ל125 מ"ל.


BIDERMA - PHOTODERM MAX 
על ביודרמה כבר נכתב רבות. גם המותג ביודרמה היא מותג דרמו-קוסמטי בינלאומי שנמצא בפארמים השונים.
לביודרמה שני סוגים של תכשירי הגנה - האחד לפנים - PHOTODERM MAX CREAM עם SPF50 ואחד לגוף - PHOTODERM MAX MILK עם SPF70.
גם כאן המרקמים של התכשירים מאד נעימים. נספגים בקלות ולא מותירים את העור שמנוני ומגעיל (או בריח בריכה!)

מחירים: 129.99 ש"ח ל100 מ"ל. ניתן למצוא ברשתות הפארם השונות בחלקה הדרמו-קוסמטית וטבעית.





SAFE SUN - KART
קארט היא חברה ישראלית של קוסמטיקה מקצועית שניתן למצוא אצל קוסמטיקאיות מוסמכות בלבד.
זה הקרם הראשון שגיליתי שהעור שלי סובל SPF מעל 15...
בסדרה תמצאו SPF15, SPF30, SPF40. אני ממליצה בחום על הSPF40. ממש לא מורגש.
המרקם של הקרם נוזלי וקליל, מכיל שמנים טבעיים בלבד כמו שמן זרעי ענבים, ונספג בקלות בעור.
בגלל היותו חסר שמנים מן החי ועשיר בויטמינים ומינרלים מן הצומח, הוא מתאים לעור שמן ומגורה.

מחיר: 90-120 ש"ח ל100 מ"ל. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות.
(עכשיו יצא גם סדרה של מיני קרמים מעולים לנשיאה בתיק)





SUNBRELLA - HOLYLAND COSMETICS


גם הולילנד היא חברה שניתן למצוא אצל קוסמטיקאיות מורשות בלבד.
החברה נחשבת לאחת מ10 החברות המובילות בשוק הקוסמטיקה העולמי. וכשמה כן היא... חברה כחול-לבן.
בקטגוריית ההגנה מהשמש תמצאו שלושה תכשירים -
סנברלה SPF36. תכשיר הגנה מהשמש, סנברלה דמי-מייקאפ SPF36 עם מעט גוון (לעור בגוון בינוני ומעלה) - מעולה בקיץ, רק קצת פודרה מעל, ואת מסודרת.
וסנברלה לעור שמן עם SPF18. מניסיון, גם הSPF36 מתאים לבעלות עור שמן ובעייתי.
מגיע בכמה גדלים, הכי אהוב עליי הוא הTO-GO. 50 מ"ל שאפשר לקחת לכל מקום.

מחירים - 70-120 ש"ח. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות בלבד.




כמובן שיש עוד רבים וטובים, אבל אלו הן באמת ההמלצות החמות שלי.

זכרו - יש למרוח קרם הגנה בכל יציאה מהבית!
החשיפה המירבית שלנו לשמש נגרמת ביומיום - בדרך למשרד, בדרך לסידורים, בדרך לגן הילדים.
כשנחשפים לשמש בידיעה מראש - כמו בבריכה או בים, יש להמרח כל שעתיים או אחרי כל כניסה למים.
ואל תשכחו לשתות הרבה מים ולחבוש כובע! :)

שלכם בהמון אהבה...

שרון.


תגובה 1:

  1. אנונימי25.6.2012, 10:26

    הי שרון תודה על הפוסט...
    השנה לקחתי ברצינות את נושא ההגנה מהשמש בגלל שאני משתזפת ממש מהר, אבל לרוע המזל גיליתי שיש לי אלרגיה לתכשירי הגנה.
    האם את יודעת מי יכול להמליץ לי על תכשיר הגנה שיתאים לי? האם עלי לפנות לרופא עור?
    באיזה תכשיר את משתמשת ביומיום?

    השבמחק